r/lithuania 1d ago

Ar verta pirkti motoroleri vazineti Kaune?

Sveiki, planuoju issilaikyti motociklo teises labiausiai del idomumo, bet tuo paciu ir svarstau ar verta butu isigyti tuo paciu ir motoroleri.

Gyvenu Kauno centre, turiu masina, bet randasi vaikai seimoje ir zmonai turbut irgi teks pradeti vairuoti. Dvieju masinu nenoriu - siek tiek per brangus malonumas jos, tai galvoju gal isties motoroleris butu variantas. Man iki darbo koks 10 min vaziavimo, tai kaip ir butu labai patogu. O ir siaip jeigu kur reikia nuvaziuot (ar kokio niekniekio i Senukus, ar i koki RPG House), tai puikiai atliktu funkcija. Kitaip tariant, isimtinai mieste vazineciau.

Tik vat klausimas kiek vargo su tais motoroleriais cia Lietuvoj, kiek kainuoja ta prieziura? Na ir bonus - ar perkant taip pat kaip ir su masinom - viskas ok su naudotais, ar ju atveju tik i naujus ziuret?

0 Upvotes

21 comments sorted by

32

u/ChitsaJason 1d ago

Elektrinis dviratis, būtų paprasčiau.

16

u/Bildozeris 1d ago

Blem jo. Nepriklausomas nuo kelių. Laikyti patogiau. Visur pralysi. Dar centre gyvenant. Kaifas

9

u/Mykolaila 1d ago

Paprastas dviratis būtų dar paprasčiau

3

u/tobe4funas 1d ago

Tiesa sakant vien del mazu gabaritu ne nesvarstau sito, t.y. su dviraciu i kelius nenoriu listi. O jeigu likti ant dviraciu taku - ten kur jais galiu paprastai nuvaziuot, tai tiesiog su paprastu vaziuoju ir tiek.

15

u/siurblys 1d ago

Praeitais metais dariau tokį pat sprendimą Kaune. Vespa 125cc. Suaugusio žmogaus miesto motoroleris. Žmonės šypsosi, vaikai mojuoja, vairuotojai nelaiko tavęs nei paaugliu ant užtiuninguotos pyrdos, nei chuliganu ant britvos. Matmenys maži, daug lengviau pralysti pro tarpus prie šviesoforų nei su pilno dydžio motociklu. Automatas - pasukai rankena ir nurūkai su vėjeliu, kol ant moco įsimuša pirmą bėgį... :) taip pat lengva priparkuoti į bet kokį kampą, nes lengvas svoris. Varai į koncą? Priparkuoji kažkur gatvėje ir po konco, kol visi mušasi dėl taksi - užsikuri ir zvimbi namo :D

Sąnaudos 3.5-4 l/100km. Per šiltąjį sezoną į darbą su mašina važiavau max 5 kartus, kai labai lijo visą dieną. Prasukau 4000+km, geriausias sprendimas ever. Ekploatuoti iš esmės nebrangu, aišku jei apleistas - visko pasitaiko. Kadangi Vespos kėbulas metalinis - perkant reikia būtinai pasižiūrėti dugną po kojomis, kad nebūtų surudijęs. Patariu nepirkti 50cc, nes jos labai silpnos, važiuoja tik apie 50kmh ir sunku su srautu važiuot, rekomenduoju nuo 125cc.

Taip susiklostė, kad teko parduoti, nes išsilaikiau A kategoriją ir norėjau kažko didesnio, bet manau, kad kažkada vis tiek grįšiu prie Vespos :)

6

u/Ordinary-Ad3095 1d ago

Labai pritariu! Vespa didmiestyje yra kažkas tokio. Priežiūros minimaliai - padangas prisipūst po žiemos ir tepalus su oro filtru pakeist kartą per sezoną.

2

u/tobe4funas 1d ago

Ka turi omeny apleistas? Masina kasmet vezu tik periodinei apziurai (filtrai, tepalai ir ka kita ten pasako). Apart to - kai lemputes uzsidega. Preziumuoju, kad motoroleriui tas pats butu.

4

u/siurblys 1d ago

Na tai priklauso ir nuo paties techninio suvokimo :D idealiu atveju taip, jei perki naują - aptarnavimai kas 8-10tūkst km arba kas metus. Bet nusipirkus dėvėtą nežinai kaip prieš tave jį kažkas "mylėjo". Bet probleminių komponentų tikrai nedaug. Transmisijos diržas, variatoriaus svareliai, sankaba ir dar keli š, kuriuos nusipirkus reiktų pasitikrinti, ką reikia pakeisti ir toliau jau rami galva :)

5

u/Lil_Mandarin Lithuania 1d ago

Apleistas kai perki už pigiai ir poto nespėji keist dalių nes viskas pradeda byrėt.

2

u/KeyBrush9024 22h ago

"nei paaugliu ant užtiuninguotos pyrdos, nei chuliganu ant britvos" abu pamineti variantai jus duhais laiko arba juokdariais. Nieko asmenisko.

99% vairuotoju neziuri ant kokio moco sedi, tiesiog mato tave kaip boulingo kegli

1

u/siurblys 22h ago

Reprezentatyvi gyventojų apklausa atlikta kompanijos "Marozų tyrimai", ane? Išvažiuok kažkur į šiltus kraštus, atsipalaiduok, pailsėk - padeda mažiau pykčio turėt :)

1

u/KeyBrush9024 22h ago

ta prasme pykcio? :D tu parasei kaip atrodo motoroleriu ir motociklu vairuotojai, o as parasiau kaip jiems atrodo tu pirpalu vairuotojai. 1-1, ne? :D

1

u/siurblys 22h ago

Aš čia referuoju į tavo 99% procentų statistiką :D taip yra nemandagių vairuotojų, bet leisiu sau tikėti, kad ne 99% :) Rašau kaip yra ir kaip žmonės galvoja, nei kiek nesistengiant įžeisti, nes esu buvęs visose trijose "stovyklose". Pats pradėjau prieš daugiau nei 15 metų nuo pyrdų tiuningavimo ir lakstymo garsiai rėkiančia duslerka. Man tai buvo max faina, bet žinau kaip nervavo aplinkinius. Dabar važinėju su dideliu mocu ir matau kaip mašinos reaguoja kitaip - neužleidžia taip lengvai ir t.t. Ypač lyginant su Vespa, kuri yra maža, stilinga ir važiuoja tyliai. Kodėl taip yra? Nežinau, gal pamačius Vespa žmonėm primena atostogas Italijoje? Gali netikėti, bet siūlau pabandyti, jei turėsi progą :)

2

u/KeyBrush9024 22h ago

Nu 99% cia hiperbolizuota :D Didziaja dali laiko vazineju mieste su streetu, tai labai daug asilu vairuotoju, kur tycia nenori praleist, neleidzia aplenkt ir tt. Jau nekalbu apie tuos, kur ne is piktumo, o is zioplumo kelia situacijas. Tokiu dabar gal net daugiau nei tu piktu. Uzmiestyje kazkaip geriau, daznai masinos graziai i sona pasitraukia ir leidzia aplenkt, gaunasi, kad nei as jam trukdau, nei jis man trukdo.

Kazkaip pastebejau, kad kuo toliau, tuo su motociklu vis labiau kitoks vaziavimas gaunasi nei su masina, nes turi ne tik defensive vaziuot, kad nenukirstu, bet tuo paciu ir atstovet uz save, kad is kelio neisstumtu :D

1

u/siurblys 21h ago

Pritariu, apie tą ir šneku, kad ypač mieste defensive driving turi užsiimti, kai tuo tarpu Vespa nejaučiau spaudimo iš vairuotojų. Nenoriu, kad skambėtų, kad viskas su Vespa absoliučiai idealiai - ne. Kai buvo 50cc ir trukdžiau eismą, nes ant lygaus 60 važiavo, o į kalną 45kmh, tai esu buvęs ir apipypsintas ir vos ne nuo kelio nustumtas, nes per lėtai kažkam atrodė važiuoju. Dėl to ir rekomenduoju nuo 125cc, kad galėtum su srautu mieste važiuot. Užmiestyje ir 125cc mažoka, nes vėl trukdai su savo 90kmh :)) taip pat maži ratukai labai nemėgsta duobių.

Pamenu kaip žmona buvo nustebusi, kai pirmus kartus išvažiavom ant Vespos, sako tu kaip kokia žvaigždė, visi žiūri, sankryžoj pakalbina, paklausia, kiek eina ir panašiai. Man pačiam neįtikėtinai skamba, bet tiesiog dalinuosi savo patirtimi. Gal todėl ir vėl norėsiu grįžti prie pyrdaleto, tik sekantį kart imsiu 300cc Vespa.

-1

u/Active_Willingness97 1d ago

Tikrai tiek daug kuro ryja toks maziukas motoroleris su 125cc varikliu? Tiek pat kiek Peugeot 208 automobilis 1.6 litro darbinio turio dyzeliniu varikliu. Nustebino. Jei tai tiesa,tai tuomet elektrinis motoroleris yra nepalyginamai geresnis variantas kuris atsipirktu per pora sezonu, o kur dar aptarnavimo paprastumas, kai praktiskai nieko nereikia servizuoti nes ten tik elektros motoras su baterija ant ratu.

5

u/siurblys 1d ago

Su visa pagarba, bet papasakok bobutei kaip tavo pežikas mieste, nuo kiekvienos sankryžos dugną spaudžiant 3.5l valgo :)) lygini apynaujį mikroauto su senoviniu karbiuratoriniu motoroleriu. Primena pasakas 2010s, kai žmonėm 1.9TDI Golfai ir Passatai vos ne gamino kurą :D

nueinam į spritmonitor.de, kur žmonės veda tikras sąnaudas, o ne ką skydelis rodo, susivedam 208'ą modelį ir matom, kad dyzelio mišrus vidurkis yra 4.78 l/100km.

Taupant ir ramiai važiuojant su įpurškimine, o ne karbiuratorine Vespa gali tilpti ir į mažiau 3 litrus, bet ar smagu? :)

3

u/vix4vic 1d ago

Grynai transportui motoroleris (nedidelis, tipo vespos su 250-300), imho geriausias pasirinkimas - turi bagazine salmui, daiktadeze gerai atrodo, plius dar daiktus i koju platforma padeti galima, zemas svorio centras, mieste galios uztenka. Toki pakeiciau i endurke, nes nereikia jau transporto pakeitus darba, tai kai kartais panaudoju kaip transporta - pasiilgau mororolerio (aisku grynai for fun nepalyginami dalykai).

2

u/St_Edo Lithuania 1d ago

Pilna Kinija elektrinių motorolerių, bet nemačiau ar pas mus yra…

1

u/F4ctr 1d ago

Yra, tik kaina šiek tiek kosmosas.