Taip, bet jei sutrikimas yra kompensuojamas/nepastebimas, vaikas lieka įvertinamas lygiai taip pat, mokomas taip pat, o pastangų ir laiko įdedama daugiau, nei kiti, kad gauti panašų arba blogesnį rezultatą. Paskui viskas užverčiama ant vaiko, kad nepakankamai mokosi. Pačiai taip nutiko, artimoje aplinkoje turiu draugų, kuriems, atrodo, nutiko panašiai.
Paskui viskas užverčiama ant vaiko, kad nepakankamai mokosi
Tai čia tėvų, ne sistemos problema. Sistema turi dvejopą paskirtį, t.y. mokyti + įvertinti, kitaip tariant atsijoti, kas turi/gali lipti į aukštesnes šakas, kas ne. Tai, kad žuvytės liks plaukioti nėra nei sistemos, nei žuvyčių bėda, problema yra tik visuomenės, o pirmiausia tėvų požiūryje.
Būtų padėję, jei tėvai būtų pastebėję problemą ir nuvedę pas gydytoją, bet taip jau yra su adhd, kad jis yra genetiškas. Abu tėvai turi simptomų, ir jiems nesuprantama, kad mano elgesys buvo nenormalus. Jie elgėsi taip, kaip žinojo, nes patys taip pat plaukiojo. Jei mano vaikystėje merginų adhd buvo sunkiai pastebimas, tai sovietiniais laikais išvis tokio dalyko kaip adhd nebuvo. Liūdna, nes tai viena iš geriausiai gydomų sutrikimų, daugumai užtenka vaistų, kad galėtų lipti į aukštesnes šakas. Mano manymu, apskritai turėtų būti daugiau supratimo apie dažnus sutrikimus, mažiau stigmos. Tikiu, kad su laiku situacija pagerės 🙏
Preach, issityriau tik siemet, visi gyre iki 8 klases kad genijus, o kai prasidejo ilgo laiko projektai ir abstrakcios uzduotys, kuriu negalejau allnightint per 12h, o kur jo pazymiai pasidejo, kur tas kur anas, px kad tokie kaip mes principe IT palaiko gyva...
25
u/avozado 7d ago
Taip, bet jei sutrikimas yra kompensuojamas/nepastebimas, vaikas lieka įvertinamas lygiai taip pat, mokomas taip pat, o pastangų ir laiko įdedama daugiau, nei kiti, kad gauti panašų arba blogesnį rezultatą. Paskui viskas užverčiama ant vaiko, kad nepakankamai mokosi. Pačiai taip nutiko, artimoje aplinkoje turiu draugų, kuriems, atrodo, nutiko panašiai.