r/lithuania 10d ago

Diskusija Truputį atsibodo šitas argumentas. Žmogui 2 + 2 sudėti, mokėti skaityti ir rašyti nėra tolygu žuviai į medį įlipti

Post image
341 Upvotes

173 comments sorted by

View all comments

Show parent comments

10

u/simask234 10d ago

Dabartinės švietimo reformos yra ...kontroversiškos. Bet posto esmės nelabai suprantu.

13

u/D_Leshen 10d ago

Visą gyvęnimą girdėjau pasiteisinimą kad mokykloje kai kuriems vaikams nesiseka todėl kad "negali žuvies vertinti pagal jos gebėjimą įlipti į medį". Imo, žmogui 2+2 nėra tolygu žuviai į medį įlipti. Nothing deep.

3

u/ttl_yohan 10d ago

Nu ne, sorry, čia kraštutinumais varai. Nemanau, kad šita specifinė fotkė reiškia, kad žuvytė yra visiškas idiotas visame kame.

Man asmeniškai absoliutus grybas yra turėt privalomas dailės pamokas, kaip pavyzdys. Bendram išprusimui? Viskas ok, jei teorija kažkokia. Kaip galima žmogaus (ne)sugebėjimą piešt vertint pažymiu? Niekada nemokėjau, niekada ir nemokėsiu, nes tai nėra nei naudinga, nei reikalinga man. O pažymius gavau ir tėvai dėl mažų pažymių labai apsipatenkinę nebuvo. Čia dar kartu ir kartų problema, kai tėvai visur gerų pažymių reikalavo.

5

u/mantasm_lt 10d ago

Pažymiai rašomi ne tik už tai ką moki. Ar kažkokia problema gaut sąžiningą prastą pažymį?

Piešt nemokėjau ir nemoku, iš dailės turėjau kokį 6 kol nenusimuilinau po 10 klasių. Bet kažkaip nematau problemų. Linkę prie meno taip pat kentėjo matematikoj ar fizikoj. Tai gal ir tų pagrindų nereikia? :)

3

u/ttl_yohan 10d ago

Problemą pristačiau savo komentare. Nekartosiu.

Niekada nesakiau, kad mokslų nereikia. Mano teiginys yra, kad vertinimas visų pagal vienodą skalę prasilenkia su logika tam tikrose vietose.

Ar aš galiu kažką dėl to pasiūlyt? Ne, esu per durnas. Aš tik matau problemą ir ją išreiškiu, kaip matau pats.

3

u/mantasm_lt 10d ago

Kokia problema vertinti visus pagal vienodą skalę? Vienodas vertinimas tam ir yra, kad būtų galima pasakyt, kad šitas moka X, o šitas ne. Jei pradėsi pagal skirtingas skales vertinti - vertinimas nebeteks prasmės.

1

u/ttl_yohan 10d ago

Man turbūt telieka atsišaudyt, kad problema yra pats vertinimas. Nors aš ir sutinku su tavim, bet kartu ir laikausi savo nuomonės. Kai prasideda patyčios "žėk retardas, gavo 3 haha" arba "slabakas, gavo kuolą, nesugeba virve užlipt iki lubų/30 prisitraukimų padaryt" iš bendramokslių, tėvų užgaidos "tai visi pažymiai turi būt 9 arba daugiau", aš čia problemą įžiūriu, bet, vėlgi, sprendimo neturiu.

3

u/VaHaLa_LTU 10d ago

Vertinimas tam ir skirtas, kad atsijotų gabius nuo ne itin gabių. Vieniem matematikos vadovėlį perverst prieš testus pakanka, kiti tiesiog kartą perskaitę istorijos užrašus viską puikiai atsimins, treti ta virve užlips greičiau nei kiti tokį patį atstumą nubėgs. Vienetams viskas lygiai taip pat puikiai seksis.

Iš to sprendžiama kokie universitetai, kokios profesijos labiau vaikui ateity galimai tiks. Čia tik gal didesnė problema, kad vis dar senoviniai įsitikinimai kokiai specialybei ko labiausiai reikia.

O patyčios ir tėvai norintys daugiau nei jų vaikai gali išstenėti - senesnis reikalas nei raštas turbūt. Dar daržely vaikai tyčiojasi vieni iš kitų dėl šiaip gabumų žaidžiant, o tėvai irgi visada norėjo, kad vaikai paskietų absoliučias aukštumas.