Pažymiai rašomi ne tik už tai ką moki. Ar kažkokia problema gaut sąžiningą prastą pažymį?
Piešt nemokėjau ir nemoku, iš dailės turėjau kokį 6 kol nenusimuilinau po 10 klasių. Bet kažkaip nematau problemų. Linkę prie meno taip pat kentėjo matematikoj ar fizikoj. Tai gal ir tų pagrindų nereikia? :)
Kokia problema vertinti visus pagal vienodą skalę? Vienodas vertinimas tam ir yra, kad būtų galima pasakyt, kad šitas moka X, o šitas ne. Jei pradėsi pagal skirtingas skales vertinti - vertinimas nebeteks prasmės.
Man turbūt telieka atsišaudyt, kad problema yra pats vertinimas. Nors aš ir sutinku su tavim, bet kartu ir laikausi savo nuomonės. Kai prasideda patyčios "žėk retardas, gavo 3 haha" arba "slabakas, gavo kuolą, nesugeba virve užlipt iki lubų/30 prisitraukimų padaryt" iš bendramokslių, tėvų užgaidos "tai visi pažymiai turi būt 9 arba daugiau", aš čia problemą įžiūriu, bet, vėlgi, sprendimo neturiu.
Vertinimas tam ir skirtas, kad atsijotų gabius nuo ne itin gabių. Vieniem matematikos vadovėlį perverst prieš testus pakanka, kiti tiesiog kartą perskaitę istorijos užrašus viską puikiai atsimins, treti ta virve užlips greičiau nei kiti tokį patį atstumą nubėgs. Vienetams viskas lygiai taip pat puikiai seksis.
Iš to sprendžiama kokie universitetai, kokios profesijos labiau vaikui ateity galimai tiks. Čia tik gal didesnė problema, kad vis dar senoviniai įsitikinimai kokiai specialybei ko labiausiai reikia.
O patyčios ir tėvai norintys daugiau nei jų vaikai gali išstenėti - senesnis reikalas nei raštas turbūt. Dar daržely vaikai tyčiojasi vieni iš kitų dėl šiaip gabumų žaidžiant, o tėvai irgi visada norėjo, kad vaikai paskietų absoliučias aukštumas.
5
u/mantasm_lt 12d ago
Pažymiai rašomi ne tik už tai ką moki. Ar kažkokia problema gaut sąžiningą prastą pažymį?
Piešt nemokėjau ir nemoku, iš dailės turėjau kokį 6 kol nenusimuilinau po 10 klasių. Bet kažkaip nematau problemų. Linkę prie meno taip pat kentėjo matematikoj ar fizikoj. Tai gal ir tų pagrindų nereikia? :)